تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟
تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟ یکی از چالش های مشتریان در هنگام خرید سقف متحرک، انتخاب و مقایسه سقف شیشه ای و پارچه ای است. برای بررسی تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای با ما همراه باشید.

سقف شیشه ای چیست؟

یکی از جدید ترین و درعین‌حال لوکس ترین سقف های متحرک، سقف متحرک شیشه ای بوده که در فضا های مختلف ساختمان های تجاری، ویلایی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. متریال ساخت سقف شیشه ای از ترکیب شیشه نشکن و آلومینیوم تقویت شده بوده و به وسیله موتور های الکتریکی قابل حرکت است. می توانید با تغییر حالت این سقف ها، نورپردازی خود را تقویت نمایید. همچنین در سقف متحرک شیشه ای، امکان نصب چراغ خطی وجود داشته و می توانید از انواع نورپردازی و شدت نور مختلف استفاده نمایید.

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟

کاربرد های سقف شیشه ای

سقف متحرک شیشه ای به عنوان عایق صدا، سرما و گرما شناخته می شود که مقاومت بالایی در برابر بارش باران و برف دارد. می توانید جهت نورپردازی در هنگام شب استفاده نمایید. انواع سقف متحرک در اکثر رستوران ها، سواحل هتل ها، انواع ویلاها، ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده بوده و کاربران را در زمان بارش برف باران سرمای زیاد و وزش شدید باد و غیره محافظت می کند.

جهت خرید بام سبز، سایبان متحرک، پرده سقفی، انواع سقف متحرک و بهترین کاور استخر به سایت آرادایس مراجعه نمایید. در ادامه به تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای می پردازیم.

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟

سقف متحرک پارچه ای

یکی دیگر از انواع سقف های متحرک، سقف متحرک پارچه ای بوده که برای ساخت آن از آلیاژ آلومینیومی مرغوب و انواع متریال های پارچه ای استفاده می شود که می توانیم به کتان، برزنت، انواع پارچه های پی وی سی و غیره اشاره نماییم. این سقف به عنوان کاربردی ترین سقف متحرک شناخته شده و هزینه های راه اندازی و نصب بسیار پایین ترین برای کاربران دارد. با اتصال موتور برقی و ریموت کنترلر، می توانید از راه دور استفاده نمایید.

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای

سقف شیشه ای و پارچه ای هرکدام متریال خاص خود را داشته و برای کاربرد های مختلف با توجه به نیاز کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های پارچه ای ارزان تر بوده و کاربرد بیشتری با توجه به تنوع آن دارد اما سقف شیشه ای از دوام بیشتری برخوردار بوده و می توانید در قسمت های مختلف واحدهای مسکونی، تجاری و ویلایی مورد استفاده قرار دهید.

اگر قصد خرید انواع سقف متحرک، بهترین کاور استخر، پرده سقفی، سایبان متحرک و بام سبز را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

سایر تفاوت های سقف شیشه ای و پارچه ای

  • نورپردازی و زیبایی فضا

در سقف شیشه ای نیاز به نور پردازی در روز نبوده و ولی ممکن است اشعه و تابش خورشید باعث اذیت و آزار کاربران شود اما در سقف پارچه ای امکان نورپردازی وجود داشته و در صورت نیاز می توانید سقف را باز کرده و از تابش نور خورشید جلوگیری نمایید. در نظر داشته باشید شستشوی سطح شیشه ای به مراتب سخت تر از سقف پارچه ای بوده و پس از گرد و خاک و غبار، کدر خواهد شد. سعی کنید سقف متحرک متناسب با نیاز فضای خود را خریداری نمایید. در ادامه به تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای می پردازیم.

  • حریم خصوصی

سقف شیشه های شفاف و قابل دید بوده و حریم خصوصی رعایت نمی شود و بیشتر در کشور های آمریکایی و اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد اما صقف های متحرک پارچه ای پوشش پارچه ای در سقف داشته و برای حفظ حریم خصوصی بهترین گزینه محسوب می شود. اگر قصد خرید انواع صفحه شیشه ای و سقف متحرک پارچه ای را دارید، می توانید برای مشاهده انواع آن ها به سایت آرادایس مراجعه نمایید. پس از اندازه گیری دقیق، سقف متحرک مناسبی برای شما طراحی می شود.

تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه ای در چیست؟

  • ایمنی سقف های پارچه ای و شیشه ای

در صورت نصب صفحه متحرک شیشه ای، نمی توان از متریال های چوبی در داخل فضا استفاده نمایید. این سقف به دلیل متریال شیشه ای خود باعث ایجاد گرما و ذره بین شده و ممکن است باعث آتش سوزی چوب و خسارت های سنگین شود اما در سقف های پارچه ای نور خورشید عبور نکرده و می توانید از انواع دکوراسیون با توجه به نیاز به خود استفاده نمایید.

بحث امروز ما در مورد تفاوت دوام سقف شیشه ای و پارچه‌ ای بود. علاوه بر این موضوع، نگاه کوتاهی به ویژگی های سقف شیشه ای و پارچه ای همچنین به کاربرد های هرکدام پرداختیم. امیدواریم مطالب منتشر شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار