رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما
رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما

رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما :یکی از موارد مهم در زمان خرید روکش برای استخر، بررسی رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما است. برای بررسی این مورد با ما همراه باشید.

روکش های استخر با توجه به نوع کاربرد آن در انواع روکش های خورشیدی، زمستانی و غیره طراحی می شود که هر کدام کاربرد های مختلفی داشته و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می نماید.

روکش استخر خورشیدی

تابش مستقیم نور خورشید به سطح استخر باعث گرمای شدید استخر شده و در نتیجه تبخیر استخر را به همراه خواهد داشت. استفاده از کاور یا روکش برای جلوگیری از نور خورشید مناسب بوده و می توان حتی در زمان سرما و یخبندان نیز مورد استفاده قرار دهید. تبخیر آب استخر مستلزم مصرف بیشتر انرژی گرمایی و مصرف آب جهت پر کردن دوباره استخر است.

 

رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما

 

روکش خورشیدی استخر به کاهش تبخیر آب کمک کرده و در برابر اشعه های سمی و خطرناک خورشید محافظت می نماید. در ادامه به رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما می پردازیم.

رنگ و ابعاد روکش استخر

ابعاد روکش خورشیدی استخر اهمیت بسیار بالایی دارد و باید در ابعاد و اندازه استخر طراحی شود. در کناره آن باید به ضخامت روکش نیز دقت نمایید. روکش‌ های با ضخامت کمتر ضعیف تر بوده و طول عمر کمتری خواهند داشت.

روکش های استخر را می توانید در انواع شفاف، آبی کمرنگ و آبی تیره خریداری نمایید. روکش خورشیدی شفاف تر و روکش خورشیدی آبی کمرنگ باعث جذب گرمای استخر می شود چون شفاف بودن آن باعث نفوذ تابش نور خورشید می شود اما روکش های آبی تیره نیز عملکرد بهتری داشته و می ‌توانید سالیان متعدد مورد استفاده قرار دهید.

انواع ضخامت روکش استخر

روکش 4 میلی متر

ضخامت های ۴ میلی متر بسیار ضعیف بوده و حدود یک سال برای کاربران دوام خواهد داشت و در رنگ های آبی رنگ تولید می شود.

روکش 8 میل متر

روکش های استخری ۸ میلی متر با دوام تر و مستحکم تر از روکش های ۴ میلی متر می باشند. این روکش ها در رنگ آبی طراحی می شود. حدود دو سال می توانید بدون وقفه استفاده نمایید.

روکش 12 میلی متر

روکش های با ضخامت ۱۲ میلی متر دوام بیشتری نسبت به روکش ۴ و ۸ میلی متری داشته و می توانید حدود سه الی چهار سال استفاده نمایید. لازم به ذکر است که کاور های خورشیدی 12 میلیمتری در رنگ ‌های شفاف تولید می شود.

روکش 16 میلی متر

کاور های خورشیدی ۱۶ میلی متری به عنوان قوی ترین، بادوام ترین و مستحکم ترین روکش ها بوده و عمر مفید آن ها حدود ۱۰ سال است. می توانید سال ها با رعایت نکات کلیدی مورد استفاده قرار دهید.

اگر قصد خرید انواع سقف متحرک، بهترین کاور استخر، پرده سقفی، سایبان متحرک، بام سبز و دیوار سبز خزه ای را دارید، می توانید با تخفیفات ویژه و خدمات پس از فروش از مجموعه آرادایس خریداری نمایید. در ادامه به بررسی رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما می پردازیم.

 

رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما

 

پهن کردن و جمع کردن کاور استخر

یکی از موارد حائز اهمیت، پهن کردن روکش است که ابتدا باید روکش را از بسته بندی خارج کرده و به آسانی باز نمایید. وجود حباب باعث می شود که روکش در سطح استخر باقی بماند. در نظر داشته باشید اگر روکش از ابعاد استخر شما بزرگ تر باشد، می توانید با قیچی تیز روکش را در ابعاد استخر خود برش دهید.

قرار دادن زبانه ۵ سانتی در لبه های استخر، اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین اگر قصد جمع آوری روکش را دارید، ابتدا باید روکش را تمیز کرده و پس از آن کامل خشک نمایید. بعد از خشک کردن می توانید بر روی چمن یا سطوح صاف پهن کرده و در صورتی که به حباب های روکش آسیبی وارد نشود، جمع آوری نمایید.

انواع روکش استخر

یکی از موارد مهم هنگام انتخاب و خرید روکش استخر، نوع آن می باشد. در بخش زیر به انواع روکش استخر اشاره شده است:

  • روکش استخر متحرک

یکی از روکش های استخر پرطرفدار، روکش استخر متحرک می باشد. که شما می توانید آن را در تمام فصول سال استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که جنس این روکش ها از پلی کربنات می باشد. به همین دلیل عایق صوتی و حرارتی مناسبی نیز محسوب می شود. از دیگر ویژگی های این روکش این است که قابلیت جمع و جدا شدن آسانی دارد.

  • روکش استخر ثابت

روکش استخر ثابت همان طور که از نامس پیداست قابلیت حرکت ندارد. به همین خاطر از این روکش برای استخرهای کلاسیک معمولا استفاده می شود. جنس روکش ثابت مانند روکش استخر متحرک از پلی کربنات می باشد. به همین دلیل از نورگیری بسیار بالایی برخوردار است.

  • روکش استخر اتوماتیک

روکش استخر اتوماتیک به کمک ریموت باز و بسته می شود یعنی از نیروی دست افراد استفاده نمی شود. از ویژگی های منحصر به فرد روکش اتوماتیک این است که از ورود اشعه uv خورشید به داخل آب استخر جلوگیری می کند. روکش استخر اتوماتیک وزن سبکی دارد. به همین دلیل به آسانی نصب می شود.

  • روکش استخر اسفنجی

این روکش همان طور که از نامش پیداست،جنس اسفنجی ای دارد. از ویژگی های روکش استخر اسفنجی این است که از ورود آشغال و آلودگی به داخل آب استخر جلوگیری می کند. استفاده از این روکش استخر آسان بوده و همچنین قابلیت شستشو دارند. این روکش استخر برخلاف روکش استخر اتوماتیک مقاومت بالایی در برابر اشعه uv نور خورشید ندارند.

  • روکش استخر قابل تنظیم

این نوع روکش از نظر ظاهری بسیار لوکس و شیک می باشد. روکش استخر قابل تنظیم به دلیل فاصله زیادی که با آب استخر دارد می تواند از یخ زدگی آب در فصل رمستان جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های این نوع روکش این است که از آب داخل استخر حفاظت کرده و مانع از آلوگی آن می شود.

 

رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما

 

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد رابطه بین رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما بود و در کنار بررسی این مورد، به روکش استخر، ابعاد و اندازه همچنین ضخامت آن اشاره کردیم. اگر قصد خرید روکش با توجه به نیاز خود را دارید، با کارشناسان فنی مجموعه آرادایس در ارتباط باشید.

مجموعه آرادایس به صورت تخصصی اقدام به تولید و نصب انواع پرده سقفی، سایبان متحرک، دیوار سبز خزه ای، انواع سقف متحرک، بهترین کاور استخر و بام سبز دارد که می توانید برای سفارش انواع پرده و تجهیزات آن با کارشناسان مجموعه مشاوره داشته و اقدام به خرید نمایید. پس از خرید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات می توانید استفاده نمایید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار