سقف شیشه ای برای روف گاردن
سقف شیشه ای برای روف گاردن

در این مطلب به سقف شیشه ای برای روف گاردن اشاره شده است. با ما همراه باشید تا با این سقف آشنا شوید. یکی از تجهیزات کاربردی و زیبایی، سقف شیشه ای برای روف گاردن بوده که در فضا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی کاربرد ها و ویژگی های سقف شیشه ای برای روف گاردن با ما همراه باشید.

روف گاردن یکی از تجهیزات تمام اتوماتیک سازه ای بوده و معمولاً از پلی کربنات یا شیشه استفاده می‌ کنند که می توان در شرایط آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار دهید. این تجهیزات برای کافی شاپ ها، رستوران ها و مجتمع ها قابل پیاده سازی و استفاده است.

 

بیشتر بخوانید: انواع سقف متحرک

 

سقف شیشه ای برای روف گاردن

 

انواع روف گاردن

روف گاردن شیشه ای

یکی از پرکاربرد ترین و زیبا ترین سازه های مورد استفاده، سقف متحرک شیشه ای بوده که از سازه آلومینیومی و دیوارهای شیشه‌ای استفاده می شود که محیط را در برابر هوای نامساعد محافظت می نماید. برای مشاهده انواع مختلف روف گاردن، بام سبز، سایبان متحرک، پرده سقفی، بهترین کاور استخر و دیوار سبز خزه ای با کارشناسان سایت آرادایس در ارتباط باشید.

در نظر داشته باشید سقف شیشه ای برای روف گاردن تنوع بالایی داشته و ماندگار تر از سایر روف گاردن ها  بوده که در شرایط آب و هوای مختلف مورد استفاده است

روف گاردن پلی کربنات

سازه های سقف متحرک پلی کربنات، هزینه ساخت کمتری نسبت به سقف های شیشه‌ای داشته و قیمت اقتصاد بهتری دارند که در برخی از رستوران ها و کافی شاپ ها جایگزین سقف های شیشه ای شده است. در نظر داشته باشید هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را دارند که مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سقف شیشه ای برای روف گاردن

 

مزایا و معایب روف گاردن شیشه ای

سقف متحرک پلی کربنات تنوع و طرح رنگ بالایی داشته و به آسانی و سرعت قابل اجرا است. در مقابل رطوبت و تابش خورشید مقاوم بوده و می توانید بدون وزن سنگین و اضافه آن برای فضا های مختلف مورد استفاده قرار دهید. مصالح استفاده شده و ماندگاری بالایی دارد اما تنها ایراد این سیستم شکننده بودن شیشه ها بوده و باید در زمان نصب آن دقت بالایی انجام شود.

امروزه به دلیل سختی نصب و استفاده سقف شیشه ای برای روف گاردن، بیشتر طراحان از روف گاردن های پارچه ای و پلی کربنات استفاده می کنند اما می توانید برای زیبای روف گاردن خود، از طرح های مد نظر خود سفارش دهید.

روف گاردن پارچه ای

سقف متحرک روف گاردن پارچه ای قیمت ارزان تری نسبت به سقف متحرک پلی کربنات دارد و در برخی از فضا ها عملکرد مناسبی دارد و می‌توانید در شرایط آب و هوای غیر معمول مانند طوفان، تگرگ و بارش برف نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید.

روف گاردن چوبی

یکی از بهترین متریال ها برای ساخت روف گاردن، استفاده از متریال چوب و پلاستیک بوده که امروزه مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. این سقف باعث دید بصری و شناختی زیبا تر شده و می توانید با سایر تجهیزات چوبی ست و هماهنگ نمایید.

در نظر داشته باشید هزینه نگهداری چوب بالا بوده و در صورت گذر زمان باعث رنگ پریدگی و پوسیدگی در شرایط آب و هوایی می شود. در ادامه به نورپردازی محیط روف گاردن می پردازیم.

نورپردازی سقف شیشه ای برای روف گاردن

یکی از نکات حائز اهمیت در ساخت روف گاردن، نورپردازی سقف های شیشه ای است که در شب و تاریکی بتوانید استفاده نمایید. با توجه به نوع دکور، می توانید از چراغ های مناسبی استفاده نمایید. در کنار روشنایی، دید بصری بهتری داشته باشید.

کاربردهای سقف شیشه ای

از سقف های شیشه ای علاوه بر روف گاردن، می ‌توانید برای محیط های مختلف دیگری مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، پارکینگ‌ ها، تراس، بالکن، مراکز شنا و مراکز ورزشی استفاده نمایید. در صورت طراحی باعث ذخیره انرژی استخر و مراکز شنا می شود.

لازم به ذکر است که استفاده از سقف های شیشه‌ای در مراکز شنا می‌تواند باعث ذخیره و بهره‌برداری بهینه از انرژی شود. از طریق انعکاس نور خورشید از سقف شیشه‌ای، امکان برداشت گرما و افزایش دمای آب استخر به صورت طبیعی و کاهش مصرف انرژی از منابع دیگر فراهم می‌شود.

 

سقف شیشه ای برای روف گاردن

 

سازه های قابل اجرای ساخت روف گاردن شیشه ای

برای روف گاردن شیشه‌ای، گزینه‌های مختلفی وجود دارند. که بسته به هدف و سلیقه‌، افراد می توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. پارتیشن شیشه‌ای و اتاق شیشه‌ای هر دو گزینه‌های جذاب و محبوبی برای اجرای روی بام سبز هستند.

پارتیشن شیشه‌ای به عنوان یک جداکننده زیبا و شفاف عمل می‌کند. که به‌طور هوشمندانه فضا را تقسیم می‌کند و امکان لذت بردن از چشم انداز را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، اتاق شیشه‌ای به عنوان یک فضای بسته و راحت برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. زیرا امکان سرگرمی و استراحت را در فضایی زیبا و شفاف فراهم می‌کند.

در نهایت می توان گفت هر دو گزینه ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. بنابراین انتخاب بین آنها وابسته به نیاز‌ها و ترجیحات افراد می باشد.

ویژگی های سقف شیشه ای برای روف گاردن

در کنار آن استحکام و دوام بالا در برابر ضربه، آتش‌سوزی، بارندگی و رطوبت مقاوم بوده و در گذر زمان دچار رنگ پریدگی یا رنگ رفتگی نمی شود همچنین می توانید با استفاده از ریموت کنترل زاویه و مدل سقف متحرک شیشه ای را تغییر دهید.

قابلیت کنترل زاویه و حرکت مدل سقف متحرک شیشه‌ای با استفاده از ریموت کنترل، امکان انطباق بیشتر با نیازها و شرایط مختلف فضا را فراهم می‌کند. این امکان می‌دهد تا به راحتی شیشه‌های روف گاردن را تنظیم کنید. تا در نهایت فضای مطلوبی را برای استفاده بهینه از آن ایجاد کنید.

 

سقف شیشه ای برای روف گاردن

 

سخن آخر

در این مطلب به سقف شیشه ای برای روف گاردن اشاره شد. اگر قصد خرید شیشه های بام سبز، پرده سقفی، بهترین کاور استخر، انواع سقف متحرک و سایبان متحرک را دارید، می توانید از مجموعه آرادایس خریداری نمایید.

استفاده از سازه‌های شیشه‌ای در طراحی روف گاردن نه تنها به ظاهر زیبا و لوکس ارزش افزوده می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد نور و چشم انداز زیبایی را در فضا به اشتراک بگذارد.

استفاده از سبک‌های ترکیبی می‌تواند به ایجاد یک زیبایی منحصر به فرد در روف گاردن شما کمک کند. از طراحی‌های کاملاً شیشه‌ای تا ترکیبی از شیشه و سبک‌های دیگر، این امکان وجود دارد که استایلی تازه و جذاب برای فضای شما ایجاد شود.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار