انواع روکش استخر کدام اند؟
انواع روکش استخر کدام اند؟

انواع روکش استخر کدام اند؟ یکی از روش های موثر برای کنترل دما استخر ها، استفاده از روکش استخر است. برای بررسی انواع روکش استخری با ما همراه باشید.

روکش استخر در واقع نوعی کاور استخر بوده که برای پوشاندن استخر برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در مجتمع های آپارتمانی و حیاط ها از استخر روباز استفاده می کند که در صورت عدم استفاده از پوشش استخر مناسب، ممکن است آب استخر کثیف شده و قابل استفاده نباشد. در ادامه با انواع ویژگی های خاص پوشش و کاور استخر آشنا می شویم.

متریال ساخت روکش استخر

روکش های استخری به صورت دستی و اتوماتیک بوده و نوع دستی به کمک اهرم و نوع اتوماتیک آن به وسیله ریموت کنترل جمع یا باز می‌ شود اما روکش ها را برای افزایش مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید و عدم پوسیدگی آن از پلی اتیلن و پی وی سی می سازند. برای خرید بام سبز، انواع سقف متحرک، پرده سقفی، سایبان متحرک و دیوار سبز خزه ای به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

انواع روکش استخر کدام اند؟

انواع روکش استخر

  • روکش استخری خورشیدی

یکی از انواع روکش های پرکاربرد، کاور استخر خورشیدی بوده که به پوشش حبابی استخر نیز مشهور است. از متریال پلاستیکی نیمه شفاف یا حبابدار به صورت شناور در روی آب استفاده می کنند. این پوشش ارزان و مقرون به صرفه بوده و می توانید در روزهای گرم سال مورد استفاده قرار دهید. این پوشش ۹۹ درصد تبخیر آب را کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

  • کاور های اتوماتیک استخری

یکی از روش های نسبتاً گران قیمت کاور استخر، استفاده از پوشش های اتوماتیک بوده که می توانید از طریق یک دکمه یا ریموت کنترل پوشش استخر را باز یا بسته نمایید. این روکش ایمنی بالایی داشته و می توان تا حد قابل ملاحظه‌ای تبخیر آب را کاهش داد. اگر قصد خرید دیوار سبز خزه ای، انواع سقف متحرک، انواع کاور استخر، پرده سقفی و غیره را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید. در ادامه با بررسی بررسی انواع روکش استخر همراه ما باشید.

  • پوشش استخر زمستانی

همانطور که از نام آن پیداست، این پوشش در فصل زمستان برای استخر های روباز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پوشش استخر زمستانی از پارچه پلی اتیلن ساخته می شود و در برابر بارش برف و باران مقاومت بالایی دارد. با توجه به اینکه از پارچه پلی اتیلن ساخته شده، از ورود اشعه جلوگیری کرده و وزن نسبتاً سبکی دارد. اگر قصد خرید پوشک استخر زمستانی را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

  • پوشش استخر با قابلیت تنظیم

پوشش استخر های قابل تنظیم در تمامی فصول از جمله در فصل تابستان و زمستان استفاده شده و از سطح آب با فاصله نصب می شود. حتی می ‌توانید در روز های سرد و یخی و در دمای زیر استفاده از پوشش های قابل تنظیم استفاده نمایید و در محیط گرم و مرطوب به شنا بپردازید.

در کنار آن می توانید از استخر و پوشش استخر پنهان شوند نیز استفاده نمایید که به صورت دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی شده و می توانید پوشش استخر را در قسمتی از استخر پنهان نمایید که باعث باعث زیبایی محیط استخر شود. در ادامه به یکی دیگر از بررسی انواع روکش استخر می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین کاور استخر

انواع روکش استخر کدام اند؟
انواع روکش استخر کدام اند؟

دلایل استفاده از روکش استخری

ذخیره انرژی یکی از عوامل مهم در پوشش استخر ها محسوب می‌ شود و دمای آب را به صورت متعادل قرار می دهد. در فصل تابستان که با بخار شدید آب رو به رو هستیم، می‌ توان با پوشش استخر تا حد قابل ملاحظه‌ای از تبخیر آب جلوگیری نمایید. همچنین در فصل زمستان آب داخل استخر دچار یخ زدگی می شود.

استفاده از کاور یا پوشش بهترین گزینه محسوب می‌ شود. در نتیجه علاوه بر ذخیره انرژی، باعث کثیف نشدن استخر مخصوصاً در استخر های روباز می شود و می تواند گرد و غبار را تا حد قابل ملاحظه‌ ای کاهش داد. با نصب پوشش استخر هزینه های نگهداری استخر را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهیم.

انواع روکش استخر کدام اند؟
انواع روکش استخر کدام اند؟

سخن نهایی

بحث امروز ما در مورد انواع روکش استخر بود. جهت بررسی بیشتر، مقالات سایت آرادایس را مطالعه نمایید. اگر قصد استفاده از انواع پرده سقفی، انواع سقف متحرک، سایبان متحرک، بام سبز، دیوار سبز خزه ای و غیره را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار