کاربرد پرده زیپ کیپ
کاربرد پرده زیپ کیپ

کاربرد پرده زیپ کیپ چیست؟ زیپ پرده به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی و جدید برای محافظت از تابش نور خورشید محسوب می شود. اگر قصد آشنایی یا خرید زیپ پرده کیپ را دارید، با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد پرده زیپ کیپ بپردازیم.

زیپ پرده به عنوان محصولی نوین در صنعت پرده محسوب می شود. می توان با توجه به مزایای هوشمند سازی، کنترل از راه دور و طول عمر بیشتر آن در فضا های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

کارکرد زیپ پرده

زیپ پرده ها در دو نوع دستی و موتوری طراحی می شود که مجهز به ریموت کنترلر یا دکمه برای باز و بسته کردن پرده بوده و می توان برای فضا های مختلف مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به ایده های جدید طراحی فضا باز زیپ پرده کیپ اشاره می کنیم.

 

بیشتر بخوانید: پرده سقفی چیست؟

 

کاربرد پرده زیپ کیپ
کاربرد پرده زیپ کیپ

کاربرد پرده زیپ کیپ

کافی شاپ و رستوران ها

طراحان و معماران داخلی امروزه برای فضا های مختلف از تجهیزات و متریال های بادوام و مقرون به صرفه استفاده می کنند. زیپ پرده یکی از بهترین گزینه ها برای فضا های داخلی، پنجره ها یا انواع آلاچیق ها محسوب می شود و می توانید در رستوران ها و کافی شاپ ها برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار دهید.

فضا های باز

به دلیل آپارتمان نشینی امروزه بسیاری از افراد در حیاط منازل اقدام به ساخت ویلا و سازه های شیشه ای می نمایند که بتوانند در فصول  مختلف سال برنامه ‌های مختلفی تفریحی داخل آن برگزار کرده و شب نشینی نمایند اما سازه های فلزی و شیشه ای باعث عبور نور شده و در نتیجه آزار و اذیت مهمانان را در پی خواهد داشت. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از زیپ پرده کیپ بوده تا از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری شود.

با توجه به اینکه امکان باز و بسته کردن زیپ پرده وجود دارد، می توانید در اماکن مختلف از جمله آلاچیق ها و سازه های شیشه های مورد استفاده قرار دهید. اگر قصد خرید بام سبز، انواع سقف متحرک، دیوار خزه ای و موارد مشابه را دارید به سایت آرادایس مراجعه کرده و محصولات و خدمات ارائه شده مجموعه را مشاهده نمایید. در ادامه به سایر کاربرد پرده زیپ کیپ می پردازیم.

پنجره اتاق ها و آشپزخانه

زیپ پرده کیپ از طراحی ساده تری برخوردار است و می توانید برای بخش های مختلف خانه مورد استفاده قرار دهید که علاوه بر افزایش زیبایی باعث محافظت اتاق است از تابش مستقیم نور آفتاب و سایر موارد می شود.

موارد مهم در زمان سفارش و خرید پرده زیپ کیپ

توجه به متریال و بافت پارچه

یکی از موارد حائز اهمیت بافت پارچه پرده ای است که در صورت اینکه دارای بافت تنفس پذیر باشد، می تواند هوا به راحتی جریان داشته ولی از عبور حشرات و گرد و خاک جلوگیری نماید.

در بسیاری از محیط هایی که تهویه مطبوع دارند، پنجره اتاق را باز نگه می دارند اما در صورت استفاده از زیپ پرده با توجه به تنفش پذیری پرده، دیگر نگران جریان هوا در پرده نباشید. در ادامه به سایر کاربرد پرده زیپ کیپ می پردازیم.

طراحی و اشکال پرده

امروزه می توانید طرح و نقش دلخواه خود را بر روی پرده چاپ کرده و مورد استفاده قرار دهید. سعی کنید از ظاهر ای زیبا با توجه به نوع دکوراسیون خود انتخاب نمایید تا جلوه بهتری به محیط شما ببخشد. یکی از مجموعه های معتبر جهت طراحی و ساخت تجهیزات استخر و انواع پرده، مجموعه آرادایس است که محصولات خود را با بهترین متریال طراحی می نماید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع پرده هماهنگ با دکوراسیون با کارشناسان و متخصصان سایت آرادایس یا معماران داخلی در ارتباط باشید.

 

 

کاربرد پرده زیپ کیپ
کاربرد پرده زیپ کیپ

حفظ حریم شخصی

در کنار تمامی مزایای که بررسی کردیم، یکی دیگر از مزایای زیپ پرده حفظ حریم شخصی است که از قسمت بیرون داخل منازل و واحد های مسکونی قابل مشاهده نبوده و می توانید از داخل، خارج از خانه را مشاهده نمایید. پس جهت حفظ حریم شخصی می توانید از زیپ پرده کیپ استفاده نمایید. همچنین اگر قصد خرید بام سبز، دیوار سبز خزه ای، سایبان متحرک، انواع سقف متحرک و بهترین کاور استخر را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

مزایای پرده زیپ‌ کیپ

پرده زیپ کیپ از نوع پرده‌ های دکوراسیونی هستند. که اغلب با زیپ قابل باز و بسته کردن هستند. برخی از مزایای استفاده از زیپ پرده عبارتند از:

  • تنوع طراحی: زیپ پرده ها در انواع طرح‌ ها، رنگ‌ ها و جنس‌ های مختلف موجود هستند. که امکان انتخاب بر اساس سلیقه شما را فراهم می‌ کنند.
  • مانع ورود حشرات و گرد و غبار: یکی از مزایای دیگر استفاده از این پرده، جلوگیری از ورود حشرات، گرد و غبار به داخل اتاق می‌ باشد. وقتی پرده باز است، ممکن است حشرات و گرد و غبار به راحتی وارد اتاق شوند و باعث ناراحتی و مشکلات سلامتی شوند.
  • مانع ورود اشعه UV: یکی از مزایای دیگر استفاده از پرده زیپ کیپ، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش (UV) به داخل فضا است. این نوع پرده با ویژگی‌های ضد UV می‌تواند از آسیب دیدن مبلمان، فرش، پارکت و سایر اجناس داخلی به دلیل تابش UV خورشید جلوگیری کند.
  • ایجاد فضای خصوصی: پرده‌های زیپ کیپ یک گزینه بسیار خوب برای ایجاد حفظ دید و ایجاد فضای خصوصی در مکان‌های باز مانند حیاط، روف‌گاردن و تراس هستند. این پرده‌ ها امکان ایجاد حفظ دید به صورت شفاف و همزمان ایجاد خصوصیت و حفظ حریم شخصی را فراهم می‌ کنند.
  • مقاومت بالا: پرده‌ های زیپ کیپ به دلیل مقاومت مناسبی که در برابر باد و باران دارند، بسیار مناسب برای استفاده در فصل زمستان یا مناطقی که با وزش باد شدید روبه‌رو هستند، می باشد. این پرده‌ ها معمولا از مواد مقاومی ساخته شده‌ اند.
  • دارای ظاهری شیک و مدرن: پرده‌ های زیپ کیپ به دلیل ظاهری شیک، مدرن و جذاب، انتخاب بسیار خوبی برای دکوراسیون مدرن فضاها هستند. طراحی‌ های مدرن این پرده‌ ها باعث می‌ شود که به راحتی با سبک و تزئینات داخلی مدرن فضای شما هماهنگ شوند و به زیبایی و شیک‌تر شدن آن کمک کنند.

کاربرد پرده زیپ کیپ

 

همچنین بخوانید: سایبان متحرک

 

نتیجه گیری

بحث امروز ما در مورد کاربرد پرده زیپ کیپ بود امیدواریم مطالب منتشر شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. می‌ توان نتیجه گرفت که پرده‌ های زیپ کیپ دارای مزایا و ویژگی‌ های بسیاری هستند که آن‌ ها را به گزینه‌ ی بسیار مناسبی برای استفاده در دکوراسیون فضاهای مدرن تبدیل می‌ کند.

بنابراین، اگر به دنبال انتخابی جذاب و مدرن برای پرده مورد نظر خود هستید، پرده زیپ کیپ می‌ تواند گزینه‌ ی مناسبی باشد که به زیبایی و کارایی فضای داخلی خانه یا محل کار شما افزوده و باعث شادابی بیشتر منزل شما می شود.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار