قطعات روکش استخر کدام اند؟
قطعات روکش استخر کدام اند؟

قطعات روکش استخر کدام اند؟ روکش استخر با توجه به به نیاز افراد در انواع مختلف طراحی می شود که می توانید برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار دهید. اگر قصد طراحی و ساخت قطعات روکش استخر را دارید، برای بررسی موارد بیشتر با ما همراه باشید.

انواع روکش استخر کدام اند؟

روکش استخر در انواع مختلف طراحی می شود که می توانیم به روکش های استخر خورشیدی، روکش استخر اتوماتیک، روکش استخر زمستانی و روکش های استخر پنهان شونده اشاره نماییم که هر کدام هزینه ساخت متفاوتی داشته و از قطعات روکش استخر و متریال های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قطعات روکش استخر کدام اند؟
قطعات روکش استخر کدام اند؟

روکش استخر خورشیدی

یکی از مقرون به صرفه ترین روکش های استخری، روکش خورشیدی بود و می تواند در روز های گرم سال جوابگوی مناسبی برای کاربرد شما باشد. همچنین در شب از کاهش محسوس دمای استخر جلوگیری می کند. این نوع روکش فقط برای جلوگیری از تبخیر و گرم نگشت نگه داشتن استخر مورد استفاده قرار گرفته و تا ۹۹ درصد باعث کاهش تبخیر آب استخر می شود.

قطعات روکش استخر خورشیدی

روکش استخر خورشیدی تجهیزات مختلفی دارد که می توانید با توجه به ابعاد استخر خود از روکش های نایلونی حبابدار استفاده نمایید.

روکش حبابدار

روکش های حبابی قیمت مقرون به صرفه ای دارد و می توان برای انواع استخر و جکوزی با توجه به ابعاد طراحی شده، مورد استفاده قرار دهید. این روکش به صورت شفاف بوده و از متریال های با کیفیت جهت جلوگیری از پوسیدگی و افزایش عمر آن استفاده شده است. جهت ثبت سفارش و خرید قطعات روکش استخر می توانید به مجموعه آرادایس مراجعه کرده و محصول مورد نظر را ثبت سفارش نمایید.

اگر قصد خرید بام سبز، دیوار سبز خزه ای، سایبان متحرک، پرده سقفی و بهترین کاور استخر را دارید، از مجموعه آرادایس تهیه نمایید.

قطعات روکش استخر کدام اند؟
قطعات روکش استخر کدام اند؟

روکش پی وی سی

یکی دیگر از انواع پوشش استخر، روکش پی وی سی بوده که باعث شناور ماندن آن بر روی آب می شود. می توانید در فصل زمستان و تابستان مورد استفاده قرار دهید.

وزن سبک آن قابل توجه بوده و از هزینه های کمتری در زمان خرید برخوردار خواهید بود. در نظر داشته باشید روکش های استخری وزن افراد بالغ و حتی کودکان را تحمل نکرده و صرفاً برای محافظت از آب مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده، مراقب کودکان خود جهت عدم ورود به استخر باشید.

دستگیره و لوله جمع کن متحرک استخر

دستگیره لوله جمع کننده استخر در ابعاد مختلفی قابل سفارش و استفاده است. معمولاً دستگیره و لوله جمع کننده را در عرض استخر قرار می دهند یا برای جمع یا بستن کاور استخر مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایای لوله جمع کن استخر، قابلیت متحرک سازی آن بوده که می توانید در جای دیگری قرار دهید و در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهید. متریال ساخت لوله جمع کننده روکش استخر اهمیت بالایی دارد که در مقابل رطوبت دچار پوسیدگی نشود.

دستگیره و لوله جمع کن ثابت استخر

نوع دیگری از دستگیره و لوله جمع کن استخر دارای پایه ثابت بوده و معمولاً با توجه به ابعاد استخر قابل نصب و استفاده است. این دستگیره و جمع کننده استخر هزینه مقرون به صرفه ای داشته و می توانید به صورت ثابت در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار دهید.

یکی از مجموعه های برتر در تولید انواع تجهیزات و روکش های استخری، مجموعه آرادایس بوده که علاوه بر کاور استخر می‌توانید انواع سقف  متحرک، دیوار سبز خزه ای، سایبان متحرک و پرده سطحی را خریداری نمایید.

قطعات روکش استخر کدام اند؟
قطعات روکش استخر کدام اند؟

مزایای استفاده از روکش استخر چیست؟

قطعات روکش استخر در صورت نصب مزایای بسیاری دارد که می توانید در زمان استفاده با کاهش مصرف آب و کاهش مصرف این انرژی رو به رو شوید. همچنین جلوگیری از تبخیر آب و حفظ گرمای استخر نیز اهمیت دارد. پمپ استخر در صورت استفاده دچار ایراد یا خرابی می شود. در صورت استفاده از روکش عمر مفید پمپ استخر نیز افزایش می‌ یابد و به مواد ضدعفونی کننده و گندزدا کمتر نیاز خواهید داشت.

رنگ پوشش استخر  و اهمیت در انتقال گرما

رنگ و نوع پوشش استفاده شده بر روی استخر می‌ تواند تأثیر زیادی بر انتقال حرارت داشته باشد. پوشش‌ های شفاف‌تر معمولاً نور خورشید را بیشتر جذب کرده و در نتیجه انرژی خورشیدی را بهتر منتقل می‌ کنند. این به معنای افزایش دما در استخر است. بنابراین، استخری که دارای یک پوشش شفاف‌ تر است، ممکن است گرم‌تر از یک استخر با پوشش آبی باشد. از دیگر ویژگی های پوشش استخر که باعث ترغیب افراد در خرید آن می شود، عبارت است از:

  • افزایش ایمنی
  • کاهش سرعت تبخیر آب استخر
  • کاهش هزینه های دیگر استخر
  • افزایش دمای آب
  • کاهش در استفاده از مواد شیمیایی
  • تمیز ماندن استخر در مدت زمان بیشتر

عوامل موثر در انتخاب بهترین روکش استخر

همان طور که می دانید روکش مناسب استخر باید باتوجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه استخر انتخاب شود. موادی که برای ساخت روکش استفاده می‌ شوند باید مقاوم در برابر شرایط محیطی خاص منطقه باشند.

به عنوان مثال، در مناطقی که دمای هوا بالا است، روکش‌ هایی از مواد مخصوص با قابلیت مقاومت در برابر حرارت بالا استفاده می‌شوند. در مناطق با آفتاب فراوان، روکش‌ هایی با مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش مورد استفاده قرار می‌ گیرند تا دوام و عمر مفید آن‌ ها افزایش یابد.

بنابراین، انتخاب روکشی که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود باشد، می‌ تواند عمر مفید روکش را افزایش دهد و از لحاظ مالی نیز به صرفه‌ترین گزینه باشد.

چرا باید از کاور استخر استفاده کنیم؟

استفاده از روکش برای استخرها دارای مزایای فراوانی است که می‌ توان به برخی از آن‌ ها اشاره کرد:

  • از ورود آلودگی به استخر جلوگیری می شود.
  • در حفظ تعادل دمایی آب تاثیر زیادی دارد.
  • در افزایش ایمنی استخر تاثیرگذار است.
  • روکش‌ های استخر باعث زیبایی استخر می شود.
  • کاور استخر در صرفه جویی انرژی تاثیرگذار می باشد.
  • استفاده از کاور استخر باعث حفاظت تجهیزات استخر می شود.

با این مزایا، استفاده از کاور استخر نه تنها به بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های مربوط به استخر کمک می‌ کند. بلکه ایمنی و راحتی استفاده‌کنندگان از استخر را نیز افزایش می‌ دهد.

قطعات روکش استخر کدام اند؟

نتیجه گیری
بحث امروز ما در مورد قطعات روکش استخر بود و سعی کردیم به روکش های مقرون به صرفه با طول عمر بالا اشاره نماییم. اگر قصد خرید هر یک از محصولات اشاره شده را دارید، می توانید به مجموعه آرادایس مراجعه نمایید. برای بررسی جزئیات بیشتر با کارشناسان فروش و متخصصان مجموعه در ارتباط باشید.
اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار