کاربرد روکش استخر چیست؟
کاربرد روکش استخر چیست؟

یکی از تجهیزات مورد استفاده در فصل تابستان در استخر های روباز، روکش استخر بوده که برای محافظت از استخر مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی با کاربرد روکش استخر با ما همراه باشید.

نصب روکش استخر

روکش استخر به نوعی کاور برای استخر محسوب می‌ شود و این روکش در تمامی زمان ها مورد استفاده نبود و فقط برای پوشش استخر مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا بسیاری از افراد در ویلا ها، باغ یا حیاط منازل خود استخر طراحی می‌ نمایند. ساخت استخر سبب زیبایی محیط می ‌شود اما کثیف شدن استخر کار بسیار سختی بوده و برای تمیز کردن آن باید هزینه ‌های بسیاری پرداخت نمایید. می توانید از پوشش هایی برای پوشاندن استخر استفاده کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

بیشتر بخوانید: روکش استخر pvc چیست؟

کاربرد روکش استخر چیست؟
کاربرد روکش استخر چیست؟

انواع روکش استخر

روکش استخر معمولاً در دو نوع ثابت و متحرک طراحی می شود که هر کدام ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه بررسی می نماییم. در ادامه به کاربرد روکش استخر می پردازیم.

روکش ثابت

روکش ثابت به هیچ عنوان قابلیت جابجایی نداشته و در داخل ویلا ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این استخر ها را از ورقه های پلی کربنات یا نورگیر های حبابی می سازند که یکی از ویژگی های آن انتقال حرارت و صدای آن ها است که می‌ توان از استخرهای روباز حتی در زمستان نیز مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید روکش ثابت استخر هزینه ‌های بیشتری دارند که باید در نظر داشته باشید

روکش متحرک

یکی دیگر از انواع روکش های استخر نوع متحرک بوده که به عنوان روکش فصلی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل پاییز و زمستان برگ ریزان بوده و ممکن است سطح آب دچار یخ زدگی شود. استفاده از روکش بهترین گزینه محسوب می شود. روکش های ثابت در انواع متریال های مرقون به صرفه گرانقیمت طراحی می شود که برای اطلاع از انواع روکش های استخر متحرک می توانید مقالات سایت را مطالعه کرده یا جهت خرید روکش سقف متحرک استخر ثابت، بام سبز، پرده سقفی، بهترین کاور استخر، انواع سق متحرک می توانید به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

کاربرد روکش استخر چیست؟
کاربرد روکش استخر چیست؟

کاربرد روکش استخر چیست؟

کاهش مصرف انرژی

یکی از ویژگی های پوشش استخر، کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان است در صورت استفاده از پوشش تا حد قابل ملاحظه ای در مصرف برق، گاز و حامل های انرژی صرفه جویی می شود.

پاکیزگی و تمیزی استخر

استخر های روباز در معرض آلودگی‌های محیطی گرد و خاک شاخه و برگ درختان هستند و اجسام خارجی وارد استخر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توان از روکش های استخری استفاده کرده و دیگر نگران ورود حشرات مرده، ساقه درختان، بوته، شاخ و برگ به استخر نباشید. در نظر برای تمیز کردن استخر می توان از برگ گیر یا دسته جاروی تلسکوپی استفاده نمایید.

کاهش تبخیر استخر

استخر های روباز در معرض آفتاب شدید و سوزان خورشید قرار می گیرند و ممکن است روزانه به میزان قابل توجهی آب در استخر تبخیر شود. می توان با استفاده از روکش در فصل تابستان دیگر نگران تبخیر آب استخر نباشید. در کنار صرفه جویی در مصرف برق و گاز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. یکی از مسائل حائز اهمیت و کشور ایران، کمبود آب بوده که می توان با این کار باعث کمبود آب در کشور باشید. در ادامه به سایر کاربرد روکش استخر می پردازیم.

کاربرد روکش استخر چیست؟
کاربرد روکش استخر چیست؟

عدم نیاز به تعمیرات استخر

استخر تجهیزات تخصصی داشته و برای استفاده مداوم آن نیاز به تعمیر تخصصی خواهید داشت. مواد شیمیایی و خاک و برگ ممکن است فیلتر ها و بخش‌های مهم استخر در معرض آلودگی و ایراد قرار بگیرد. برای افزایش عمر تجهیزات استخر می‌ توانید از روکش مناسب استفاده نمایید. در کنار این عوامل می توانیم به افزایش ایمنی و غیره اشاره نماییم.

بحث امروز ما در مورد کاربرد روکش استخر بود. سعی کنید تجهیزات مورد نیاز برای استخر را از مراجع رسمی و معتبر خریداری نمایید که کیفیت بالایی داشته و دچار ایراد و اشکال نشود. جهت خرید بام سبز، سایبان متحرک، پرده سقفی، انواع سقف متحرک و بهترین کاور استخر به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار