پرده زیپ کیپ چیست؟
پرده زیپ کیپ چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات فنی و کاربردی بسیاری به وجود آمده است. صنعت پرده نیز تحولات بسیاری به خود دیده است. برای بررسی پرده زیپ کیپ و کاربرد های آن با ما همراه باشید.

زیپ پرده یکی از پرده های جدید و چند منظوره بوده که در سال های اخیر برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ساختار این پرده به نوعی است که می توان در انواع فضا های داخلی و با کاربرد های مختلف استفاده کرد.

معرفی و تاریخچه پرده زیپ کیپ

زیپ پرده برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در کشور بلژیک ابداع شد و به خاطر کاربرد های آن توانست طرفداران خاص خود را جذب نماید. در سال‌ های اخیر استفاده از این پرده در کشور ایران نیز بیشتر شده و با توجه به شناختی که از پرده داریم، می‌ توانیم به جای صرف هزینه های بسیار بالا با کمترین هزینه اقدام به خرید زیپ پرده و نصب آن در انواع پنجره ها و دیوارها نماییم.

پرده زیپ کیپ چیست؟
پرده زیپ کیپ چیست؟

ویژگی های پرده زیپ کیپ

انواع زیپ پرده با توجه به ساختار آن مقاومت بالایی در برابر وزش باد داشته و می تواند در سرعت باد ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مقاومت کافی داشته باشد. این پرده ها به صورت ضد آب طراحی شده که در صورت باز بودن پنجره، هیچ گونه غباری وارد منزل نمی شود اما یکی از ویژگی ‌های آن عبور هوا بوده و از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند. به عبارت دیگر این این پرده ها به عنوان فیلتر و گرد و غبار شناخته می شود.

دلایل استفاده از پرده زیپ کیپ

زیپ پرده در انواع مختلف به صورت اتوماتیک و دستی طراحی می ‌شود که کاربران با توجه به بودجه، میزان هزینه و نوع درخواست خود می‌ توانند پنجره مناسب را خریداری نمایند. زیپ پرده کیپ ساختار منحصر به فردی داشته و از کودکان و اهالی منزل در برابر هرگونه آلودگی محیطی و اشعه نور آفتاب محافظت می کند.

اگر قصد خرید پرده و انواع دیوار سبز، سایبان متحرک، پرده سقفی، انواع سقف متحرک و بهترین کاور استخر را دارید، می توانید از مجموعه مهندسی آرادایس خریداری نمایید.

پرده زیپ کیپ چیست؟
پرده زیپ کیپ چیست؟

زیپ پرده برای فضای باز

پرده به گونه ای طراحی شده که مقاومت بالایی در برابر هرگونه عوامل محیطی و اقلیمی دارد و پارچه این پرده از متریال های مقاوم در برابر حرارت، تابش نور آفتاب، وزش باد و غیره طراحی شده است. در مناطقی که بارندگی زیاد بوده یا حرارت نور آفتاب بسیار است، زیپ پرده کیپ مناسب خواهد بود. می توانید جنس و متریال پرده را با توجه به نوع اقلیم سکونتگاه خود خریداری نمایید. به عنوان مثال اگر در مناطق شرجی و جنوب ایران زندگی می کنید، زیپ پرده نسبتاً نازک تر خریداری نمایید.

اگر در مناطق بسیار سرد و برفی زندگی می کنید، می توانید از زیپ پرده ‌های ضخیم تر خریداری کنید که به عنوان درز برای پنجره ها شناخته می شود و از ورود هرگونه سرما جلوگیری می کند. پس از انتخاب نوع پرده به محل سکونت گاه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: خرید پرده سقفی

پرده زیپ کیپ چیست؟
پرده زیپ کیپ چیست؟

تکنیک های مهم در خرید پرده زیپ کیپ

این پرده ها برای محیط های اداری و تجاری مناسب بوده و اگر سر و کار شما با مانیتور و صفحه نمایش است، جوابگوی بهتری برای شما خواهد داشت. برای اینکه میدان دید بیشتر و بهتری داشته باشید، می توانید از پرده های شید با درصد بالاتر نیز استفاده نمایید اما اگر می‌خواهید اتاقی کم نور داشته باشید، از شید هایی با درصد پایین تر استفاده نمایید. پس تراکم شید یکی از عوامل تعیین کننده در زمان خرید پرده است.

پرده زیپ کیپ چیست؟
پرده زیپ کیپ چیست؟

حفظ حریم خصوصی با پرده زیپ کیپ

با نصب پرده حریر و سایر پرده های سنتی ممکن است در روز یا شب با دید داخل منزل از خارج از خانه مواجه شوید که برای بسیاری آزار دهنده است. زیپ پرده تا حد قابل ملاحظه‌ای از دید داخل منزل در روز و شب جلوگیری کرده و از بیرون به داخل به هیچ ‌عنوان دید نخواهید داشت. در نظر داشته باشید اگر در شب با روشن کردن چراغ ها از بیرون به داخل منزل دید داشته باشید، می توانید برای نصب پرده مناسب با کارشناسان فنی شرکت آرادایس ارتباط باشید.

اگر قصد خرید هرگونه تجهیزات فنی برای بام سبز، پرده سبز، سایبان متحرک، دیوار سبز خزه ای، کاور استخر و سقف متحرک را دارید، با کارشناسان فنی سایت آرادایس در ارتباط باشید. امروز ما در مورد پرده زیپ کیپ صحبت کردیم. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار