جنس پرده شید چیست؟
جنس پرده شید چیست؟

جنس پرده شید چیست؟ پرده شید جز پرده های کاربردی در بخش های واحد های مسکونی محسوب می شود. متریال و جنس پرده شید از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بررسی جنس پرده شید با ما همراه باشید.

پرده شید یکی از بهترین انتخاب ها برای فضای دکوراسیون داخلی محسوب می شود و همچنین می توان در اماکن اداری و تجاری با توجه به طراحی خاص آن مورد استفاده قرار دهید. یکی از مزایای پرده شید، طراحی ساده و دلخواه آن بوده که برای کارایی های مختلفی می توانید استفاده نمایید.

نوع حرکت پرده

پرده های شید به صورت عمومی حرکت عمودی بالا – پایین و حرکت افقی چپ – راست دارند که در مکانیزم های برقی یا دستی طراحی می شود. در پرده شید دستی از گیربکس و زنجیر برای باز و بسته کردن پرده استفاده می شود اما در نوع برقی از موتور برقی و الکتریکی جهت حرکت پرده استفاده می شود. در نظر داشت اگر از موتور برقی پرده شید استفاده کنید، به همراه ریموت کنترل عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:  درباره پرده سقفی

جنس پرده شید چیست؟
جنس پرده شید چیست؟

جنس پرده شید

پرده های شید را در متریال های مختلفی از جمله کتان، پلی استر، پنبه و غیره طراحی می نمایند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. ترکیب متریال ‌های پنبه، پلی استر و کتان با باعث افزایش مقاومت، عدم پوسیدگی و رنگ رفتگی در تابش نور خورشید می شود. پرده های شید را می توانید در انواع رنگ بندی با توجه به طرح دلخواه خود مطابق با فضای دکوراسیون خود خریداری نمایید.

انواع پرده های شید کدام اند؟

پرده شید با توجه با به کاربرد آن در انواع ساده، سان اسکرین، چاپی، دو مکانیزم، بلک اوت و غیر طراحی می شود که شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود از انواع پرده مناسب استفاده نمایید. در ادامه به صورت مفصل به انواع مدل های پرده می پردازیم. همچنین اگر قصد خرید انواع سقف متحرک پرده سقفی، سایبان متحرک، دیوار سبز خزه ای و بام سبز را دارید، می توانید از مجموعه آرادایس تهیه نمایید.

شید ساده

شید ساده به عنوان ساده ترین و مقرون به صرفه ترین پرده های شید محسوب می شود که می توانید در انواع رنگ های مختلف با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. در نظر داشته باشید. برای خرید پرده هایی با خاصیت و ویژگی های روز و شب، سان اسکرین، بلک در ادامه همراه ما باشید. در تیتر های بعدی به جنس پرده شید می پردازیم.

جنس پرده شید چیست؟
جنس پرده شید چیست؟

شید روز و شب

پرده های روز و شب را با نام پرده های رول دوبل نیز می شناسیم که از دو لایه پارچه جدا از هم تشکیل شده است. لایه زیر به عنوان آستار و پوششی برای جلوگیری از عبور نور بوده و نازک تر از پرده اصلی خواهد بود. آستر پرده رنگ بندی ساده ای داشته ولی پارچه اصلی پرده را می توانید به صورت طرح دار یا چاپی استفاده نمایید.

بیشتر پرده های شید به صورت پلی استر طراحی می شود و می توانید در دکوراسیون منزل و واحد های تجاری و اداری خود استفاده نمایید.

شید اسکرین و بلک اوت

پرده شید اسکرین و بلک اوت یکی از انواع پرده های مناسب برای جلوگیری از نور و روشنایی بوده و در مناطق استفاده می شود که به صورت دائمی تابش نور خورشید وجود دارد. این پرده ها دارای پارچه پشتی فوم دار بوده که ۹۵ درصد از عبور نور خورشید جلوگیری کرده و فضای تاریکی را ایجاد می‌ کند.

این پرده ها به صورت ضخیم طراحی می شود. در صورت استفاده از پرده شید اسکرین می توانید نور واحد های مسکونی خود را کنترل کرده و در صورت استفاده از منظره خارج از خانه لذت ببرید. با توجه به حفره های ریزی که بر روی بافت پارچه طراحی شده، می توانید نور عبوری را کم یا زیاد نمایید. در ادامه به جنس پرده شید می پردازیم.

جنس پرده شید چیست؟
جنس پرده شید چیست؟

پرده شید چاپی

کاربران می ‌توانند عکس مورد نظر خود یا طرح چاپی مدنظر را بر روی پرده چاپ و اجرا نمایند. در اکثر شرکت ها و ادارات لوگو ها یا طرح های خود را بر روی پرده چاپ می نمایند. می توانید مناظر طبیعی، تصویر شخصی و موارد مشابه را بر روی پرده چاپ و استفاده نمایید.

مزایای پرده شید چیست؟

در بخش زیر به چند مورد از مزایای پرده شید اشاره شده است:

  • جنس پرده شید معمولا از مواد متنوعی تهیه می‌ شود که هرکدام ویژگی‌ ها و مزایا خاصی دارند. اما معمولا جنس این پرده ها از بامبو، پلی استر، کتان، سولیت و یا پنبه می باشد.
  • شستشوی پرده‌ های شید به دلیل استفاده از مواد مقاوم در برابر آب و گرد و غبار بسیار آسان است.
  • از دیگر مزایای پرده‌ های شید این است که قابلیت تنظیم به دو صورت دستی یا با استفاده از ریموت کنترل را دارا هستند. این ویژگی‌ ها به کاربران امکان انطباق بهتر با نیازهای روزانه‌شان را می‌ دهد.
  • پرده‌ های شید معمولاً از مواد مقاوم به آب ساخته شده‌اند. به همین دلیل برای استفاده در محیط‌ هایی که با آب در تماس هستند مانند حمام، استخر و جکوزی بسیار مناسب هستند.
  • پرده‌ های شید یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در مکان‌ های مختلف مانند هتل، منزل، آشپزخانه، رستوران و اتاق خواب می‌ باشند. این نوع پرده‌ ها به افراد امکان می‌ دهند تا به راحتی نور محیط را کنترل کنند.
  • از دیگر مزایای پرده های شید این است که شما می‌ توانید تصاویر، طرح‌ ها یا لوگوهای مورد نظر خود را بر روی آن چاپ کرده و از آن به عنوان یک قاب عکس زیبا استفاده نمایید.

 

جنس پرده شید چیست؟

 

یکی از بهترین مراجع برای خرید بهترین کاور استخر، انواع سقف متحرک، پرده سقفی، سایبان متحرک، بام سبز و دیوار سبز خزه ای مجموعه آرادایس بوده که تجهیزات خود را در بهترین متریال برای کاربران طراحی می‌ کند که دوام بالاتری داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت پرده‌ های شید معمولاً بسته به نوع و ویژگی‌ خود متغیر می باشند. پرده‌های شید با پارچه‌ های ساده معمولاً ارزان‌تر هستند. زیرا از مواد ارزان‌ تری ساخته شده‌ اند و عدم وجود ویژگی‌ های پیچیده مانند هوشمندی یا قابلیت برقی باعث کاهش قیمت آنها می‌ شود.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار