آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک
قطعات پوشش استخر اتوماتیک

قطعات پوشش استخر اتوماتیک چیست؟ یکی از زیبا ترین تجهیزات و سازه های نصبی در ویلا ها و حیاط خانه ها، پوشش استخر اتوماتیک بوده که علاوه بر زیبایی، باعث محافظت از آلودگی و کاهش مصرف انرژی می شود. اگر قصد آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک را دارید، با ما همراه باشید.

انواع پوشش استخری

یکی از پوشش های ارزان قیمت، پوشش های حبابی یا روکش استخری حبابی بوده که قیمت مقرون به صرفه تری از سایر پوشش ها داشته و با توجه به اینکه در روز باعث جذب انرژی می شود، در شب نیز از دست رفتن انرژی جلوگیری می کند. با این مکانیزم دیگر انرژی استخر از بین نرفته و می ‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سایبان متحرک

آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک
آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک

پوشش استخر حرارتی

یکی دیگر از انواع تجهیزات استخر، پوشش حرارتی بوده که دارای عایق برای جلوگیری از دست رفتن انرژی و گرما است. در این کاور ها انرژی به دام افتاده و امکان خروج از استخر وجود ندارد که در مجموعه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید قطعات پوشش استخر اتوماتیک، بام سبز، سایبان متحرک، انواع سقف متحرک و بهترین کاور استخر را دارید، به سایت آرادایس مراجعه نمایید.

پوشش استخر زمستانی

یکی از زیبا ترین سازه های طراحی شده برای استخر، استفاده از پوشش های استخر زمستانی بوده که علاوه بر زمستان در تابستان نیز قابل استفاده است. معمولاً این کاور استخر از شیشه یا ترکیبات پلی اتیلن ساخته می شود که در زمان برودت هوا، بارش باران، بارش برف و باد های شدید استفاده می شود. در ادامه به صورت مفصل به قطعات پوشش استخر اتوماتیک می پردازیم.

آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک
آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک

قطعات پوشش استخر اتوماتیک

بدنه استخر

جنس بدنه ستون های سازه استخر اتوماتیک از آلومینیوم، آهن و ترکیبات پی ‌وی ‌سی بوده و با توجه به اینکه در محیط مرطوبی استفاده می شود، باید از متریال مناسبی طراحی شود. پلی کربنات و شیشه در برابر رطوبت و گاز کلر ایمن بوده و باعث کدری و از بین رفتن تجهیزات و قطعات استخر نمی شود. در ادامه به ریموت کنترلر و فلزات سازه استخر می پردازیم.

ریموت کنترلر

سقف متحرک استخر را می ‌توانید با استفاده از ریموت کنترل باز و بسته نمایید. تجهیزات فنی و متریال ساخته استخر متحرک اهمیت بسیار بالایی دارد که در گذر زمان دچار ایراد نشود و صورت استفاده به تفریح و سرگرمی پردازید. در صورت تمایل استخر روباز، ویلا، حیات و باغ خود را به استخر مسقف تبدیل نمایید. در ادامه به سایر قطعات پوشش استخر اتوماتیک می پردازیم.

استفاده از فلزات گالوانیزه

سازه های استخر اتوماتیک معمولاً در معرض رطوبت قرار می‌ گیرد و باید از فلزاتی که در برابر پوسیدگی مقاوم است، استفاده شود. معمولاً استخر ها را از فولاد گالوانیزه که ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم است، می سازند تا مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی داشته باشد و دوام آن را افزایش دهد.

شیشه استخر

شیشه یکی دیگر از قطعات پوشش استخر اتوماتیک بوده که در استخر های روباز مورد استفاده قرار می گیرد. برای قسمت شیشه پوشش استخر می توان از متریال های مختلف مانند شیشه یا پلی کربنات استفاده کرد.

هرکدام دوام و ویژگی‌ های خاص خود را دارند. متریال شیشه کمی سنگین بوده و دوام بیشتری دارد اما متریال پلی کربنات سبک تر بوده و قیمت ارزان تری نیز برای کاربران دارد اما ممکن است دوام کمتری در در زمان استفاده داشته باشد.

در زمان ساخت استخر علاوه بر تجهیزات داخلی استخر مانند پمپ تصفیه، آب شلنگ، گریل استخر، دماسنج و سایر تجهیزات می توانید از متریال های مناسب با توجه به بودجه برای ساخت پوشش استخر استفاده نمایید.

آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک
آشنایی با قطعات پوشش استخر اتوماتیک

مزایای روکش استخر اتوماتیک

استفاده از روکش‌ های خودکار برای استخرها می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. این روکش‌ ها به شما کمک می‌ کنند در طول فصول خارج از فعالیت استخر خود را محافظت کرده و از مصرف آب و انرژی صرفه جویی کنید. همچنین، باعث کاهش هزینه‌ های نگهداری و تمیز کردن استخر می‌ شوند. به همین دلیل، انتخاب روکش خودکار برای استخرتان یک تصمیم هوشمندانه است.

به همین خاطر استفاده از یک پوشش اتوماتیک برای استخر به شما کمک می کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های مرتبط با نگهداری استخر را کاهش دهید. این پوشش‌ ها از ازدیاد دما و تبخیر آب جلوگیری می کند. در نتیجه مصرف مواد شیمیایی کاسته می شود. بنابراین، استفاده از پوشش اتوماتیک برای استخر یک راهکار هوشمندانه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ ها و افزایش بهره‌وری استخر خواهد بود.

قیمت پوشش استخر اتوماتیک

تنوع در کاربردهای سقف‌ های متحرک باعث می‌ شود که انواع مختلفی از این محصولات وجود داشته باشد. که می‌ توانند به نیازها و سلیقه‌ های مختلف مشتریان پاسخ دهند. از جمله عواملی که بر روی قیمت سقف متحرک استخر تأثیر می‌ گذارد، میزان مصرف متریال و نوع مواد استفاده شده است. هرچقدر مواد با کیفیت‌تر و مقاوم‌ تر باشند، قیمت محصول نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، برای محاسبه قیمت سقف متحرک استخر، ابتدا باید نوع متریال مورد استفاده شده را در نظر گرفته و هزینه‌ های مربوطه را محاسبه کرد.

پوشش‌ های متحرک از جنس پلی کربنات به دلیل هزینه کمتر در تهیه مواد و نصب، به عنوان گزینه‌ ای اقتصادی‌ تر مطرح هستند. از سوی دیگر، پوشش‌ های شیشه‌ ای به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا و طراحی لوکس‌ تر، معمولاً گرانتر هستند. اما زیبایی و ارزش افزوده بیشتری به استخر می‌ بخشند.

البته لازم به ذکر است که قیمت سقف متحرک استخر به متراژ استخر، نوع مواد استفاده شده، نحوه طراحی و اجرا و همچنین عوامل دیگری که در پروژه ممکن است تأثیرگذار باشند، وابسته است. بنابراین، برای محاسبه دقیق قیمت نهایی، بهتر است با کارشناسان متخصص یا تولید کنندگان مشورت کنید تا بهترین و منطقی‌ترین راهکار برای نیازهایتان را پیدا کنید.

 

قطعات پوشش استخر اتوماتیک

 

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد قطعات پوشش استخر اتوماتیک بود. که در ابتدا سعی کردیم به پوشش های اصلی استخر پرداخته و در ادامه به قطعات جزئی پوشش استخر نیز بپردازیم. سعی کنید در زمان خرید از مراجع معتبر تجهیزات استخر خود را خریداری نمایید که خدمات پس از فروش داشته و در صورت وجود ایراد با مرکز تعمیر و ساخت تماس حاصل نمایید.

برای سفارش ساخت انواع بام سبز، انواع سقف متحرک، بهترین کاور استخر، پرده سقفی، سایبان متحرک و دیوار سبز خزه ای با سایت آرادایس و متخصصان این مجموعه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
پنجره گیوتینی
پنجره گیوتینی

پنجره گیوتینی یا همان پنجره پانارومایی، یک نوع پنجره بسیار زیبا و کاربردی است که در طراحی مدرن و معماری اروپایی اغلب مورد استفاده قرار

دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز