کاربرد زیپ پرده چیست؟
کاربرد زیپ پرده چیست؟

کاربرد زیپ پرده چیست؟ زیپ پرده با توجه به ویژگی های آن، مورد توجه معماران داخلی قرار گرفته است. برای بررسی کاربرد زیپ پرده با ما همراه باشید.

زیپ پرده یکی از انواع پرده های اتوماتیک بوده که بیشتر برای بالکن یا فضا های باز مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده برای اولین بار در کشور بلژیک ساخته شده و به صورت عمومی گسترش یافت. در ادامه به ویژگی ها و کیفیت پرده اشاره کرده و در مورد کاربرد های آن بحث می‌ کنیم.

مزایا استفاده از زیپ پرده چیست؟

یکی از مزایای استفاده از زیپ پرده، عدم نفوذ حشرات به داخل منزل بوده و از نفوذ گرد و غبار تا حد قابل ملاحظه ‌ای جلوگیری می کند. این پرده ها مقاومت بالایی در برابر طوفان های شدید و باد دارد. با توجه به اینکه برای محیط های فضای باز، تراس و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان عایق صدا نیز شناخته می شود. می توانید پنجره را در حدود ۳۰۰ درصد عایق بندی نمایید. جهت سفارش و خرید زیپ پرده می توانید با کارشناسان فنی سایت آرادایس در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: مزایای زیپ پرده چیست؟

کاربرد زیپ پرده چیست؟
کاربرد زیپ پرده چیست؟

کاربرد زیپ پرده آرادایس چیست؟

  • سایه بان و آلاچیق

با توجه به اینکه در طول روز خورشید در حال چرخش بوده، آلاچیق ها نیاز به سایه بان برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب دارند. برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، استفاده از زیپ پرده بهترین گزینه محسوب می‌ شود تا در طول روز دورهمی های دوستانه و خانوادگی در حیاط یا باغ خود برگزار نمایید. در طول روز می ‌توانید از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کرده و در طول شبانه روز نیز می‌ توانید از وزش باد های سنگین و گرد و غبار تا حد قابل ملاحظه ‌ای جلوگیری نمایید. پس برای باغ، تراس، حیاط، روف گاردن و غیره می توانید از زیپ پرده استفاده کنید.

  • ساختمان های مسکونی و تجاری

امروزه در ساختمان های تجاری و مسکونی از پنجره های دوجداره استفاده می شود که از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند اما برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، استفاده از پرده بهترین گزینه محسوب می ‌شود. می‌ توانید با کلیک بر روی دکمه اتوماتیک، در کوتاه ترین زمان پرده ها را باز کرده و یا در زمان تابش مستقیم خورشید پرده ها را استفاده نمایید. با توجه به ویژگی های زیپ پرده از تاریکی مطلق در طول شبانه روز جلوگیری می کند.

اگر قصد نصب و راه اندازی سیستم اتومات زیپ پرده برای محیط های روباز یا بسته خود را دارید، می توانید جهت طراحی و پیشنهاد نمونه های مناسب با کارشناسان فنی مجموعه آرادایس در ارتباط باشید.

  • اماکن تفریحی و رستوران ها

رستوران ها و مراکز تفریحی روباز امروزه محبوبیت بیشتری نسبت به محیط های بسته دارد و در ساعات مختلف شبانه روز فعالیت می کنند. وجود پرده باعث جلوگیری از بارش باران یا کاهش دمای هوا در طول شبانه روز می شود و در زمان تابش مستقیم نور خورشید نیز پوشش مناسبی دارد که از اشعه مستقیم فرابنفش جلوگیری می کند. از لحاظ مقاومت نیز استحکام بالایی در وزش باد های شدید خواهد داشت.

کاربرد زیپ پرده چیست؟
کاربرد زیپ پرده چیست؟

ویژگی های زیپ پرده آرادایس چیست؟

  • بافت پارچه منحصر به فرد

زیپ پرده دارای بافت های تنفس پذیر بوده و هوا به آسانی در داخل پرده جریان دارد که دیگر نیازی به استفاده از پرده های توری یا پرده دوم وجود ندارد. در نتیجه علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و برق می شود.

زیپ پرده جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی و پرهزینه بوده و می توانید به صورت مقرون به صرفه نصب و استفاده نمایید تا هزینه های مصرف انرژی و برق تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد. در ادامه بحث کاربرد زیپ پرده، به ویژگی های دیگر این محصول می پردازیم. جهت خرید بام سبز، دیوار سبز خزه ای، پرده سقفی، سایبان متحرک و انواع سقف متحرک به فروشگاه آرادایس مراجعه نمایید.

  • محافظت در برابر اشعه خورشید

ساختار زیپ پرده به گونه ای است که می توانید در سایز های مختلفی با توجه به اندازه پنجره و نوع نیاز و خود خریداری نمایید. یکی از ویژگی ‌های این پرده جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش خورشید بوده و عمر بالایی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید دارد. تابش مستقیم نور خورشید باعث کاهش عمر فرش ها، مبلمان و سایر تجهیزات داخلی می شود که استفاده از زیپ پرده نقش مهمی در افزایش عمر و محافظت از آن ها دارد.

  • طراحی مدرن

زیپ پرده در انواع تنوع رنگی با طرح های مختلف ساخته می شود که باعث زیبایی محیط مسکونی و تجاری می شود. امروز به بررسی کاربرد زیپ پرده پرداختیم. برای خرید زیپ پرده هماهنگ با نوع دکوراسیون مورد نظر خود با کارشناسان فنی گروه مهندسی آرادایس ارتباط باشید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار