سقف متحرک پارچه ای
سقف-متحرک-پارچه-ای

سقف متحرک پارچه ای به نوعی از سقف ها اطلاق می شود که کارکردی ماورای سقف های ثابت معمولی دارند و تنها کارکرد سقف را ندارند. این نوع سقف ها همان طور که از نامشان پیداست، متحرک هستند و به راحتی باز و بسته می شوند و جنسشان نیز از پارچه است.

طرز کار سقف متحرک

در سقف های متحرک پارچه ای از موتور برقی برای باز و بسته شدن انواع سقف های متحرک مانند سقف متحرک آلومینیومی و پارچه ای استفاده می شود.

ویژگی های سقف متحرک پارچه ای

  • سقف های متحرک پارچه ای سبک وزن بوده و به راحتی قابلیت جابه جایی  داشته و اینامکان را برای شما فراهم می کنندکه بتوانید در مکان دیگری نصب نمایید.
  • این نوع سقف ها قابلیت نورپردازی دارند که این امکان را در اختیار ما قرار می دهند که در شب هنگام و در موقعی که هوا تاریک است، بدون آن که نیازی به استفاده از وسایل روشنایی مانند لامپ داشته باشیم، فضای داخلی مکانی که در آن قرار داریم مانند روز، روشن شود.
  • از پارچه های پی وی سی، برزنتی، کتان، ترانزیت در این نوع سقف ها استفاده شده و در برابر هر نوع پارگی مقاومت و استحکام داشته باشند.
  • در برابر وزش های شدید باد از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • قابلیت ایجاد سایه دارند و شما با استفاده از این نوع سقف ها می توانید در فصل گرم تابستان از سایه مطبوع و دلنشینی که برای شما ایجاد می کند استفاده کنید.
  • حداکثر تا 70 کیلوگرم وزن را می توانند تحمل کنند.
  • در انواع دستی، اتوماتیک و برقی در بازار موجود می باشد.

مکان های مورد استفاده

از این نوع سقف ها همانند سایبان متحرک بیشتر در فضاهای بسته ای کانند رستوران، کافی شاپ، هتل و… جهت تسویه و رد و بدل هوا استفاده کرد؛ مخصوصا با توجه به شیوع گسترده همه گیری ویروس کرونا و ترس از مبتلا شدن به این ویروس، در مکان های سربسته می توان از این نوع سقف ها استفاده کرد.

از این نوع سقف ها همچنین می توان برای مکان هایی مانند استخر روباز استفاده کرد تا از ورود برگ و خس و خاشاک در فصل پاییز و باران و برف در فصل زمستان به داخل این گونه محوطه ها جلوگیری کرد.

شما همچنین از این نوع سقف ها می توانید در تراس منزل، آلاچیق، بالکن و یا پشت بام خانه های خود استفاده کنید تا علاوه بر آن که شما را در برابر تغییرات جوی محافظت کند، ظاهری شیک و دلپذیر به فضای خانه تان نیز ببخشد.

شما از این نوع سقف های پارچه ای علاوه بر مکان های ذکر شده می توانید در پارکنیگ منزل خود و برای محافظت از ماشین خود در برابر تغییرات فصلی فصول مختلف سال استفاده کنید.

مکان های استفاده از سقف های متحرک برحسب نوع پارچه

پارچه ای پی وی سی: می توان گفت یکی از پرکاربردترین انواع سقف متحرک، سقف های متحرک پارچه ای هستند. این نوع پارچه ها بسیار مقاوم و ضد آب بوده و دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی هستند و در اکثریت مکان ها قابلیت استفاده دارند.

سقف متحرک پارچه ای برزنتی:  این نوع پارچه ها نیز مقاوم و ضد آب بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند و در هر مکانی که دلان خواست می توانید از این نوع پارچه ها استفاده کنید.

پارچه ای کتان: نسبت به سایر انواع پارچه ها قیمت ارزان تری دارند و به نسبت دوام و مقاومت کم تری دارند و به همین دلیل از آن ها کم تر و یا در مکان های خاص استفاده می کنند.

پارچه ای ترانزیت: جنس آن از ابریشم و پی وی سی بافته شده است و بیشتر کاربرد آن در موردکامیون های ترانزیت است.

شرایط نصب

  • اگر از یک گروه فنی قوی و معتبر کمک بخواهید، می توانید سقف متحرک خود را در هر ابعادی که دوست دارید سفارش دهید و آن را نصب کنید.
  • در واحد های تکی، با طول و عرض  حداکثر 10 و 6.5 متر قابل اجراست.

بهترین مکان نصب سقف های متحرک پارچه ای

بهترین نقطه برای نصب این مدل سقف ها، سر ستون های بام است و در صورتی که به سر ستون های بام دسترسی ندارید می توانید از یک اتصالی با دوام برای نصب سقف استفاده کنید.

با توجه به راهنمایی ها و نکات گفته شده در خصوص مکان های مورد استفاده و شرایط نصب سقف های متحرک پارچه ای می توانید با کمک گروه فنی و مهندسی آرادیس، سقف موردنظر خود را در هر مکانی که خواستید نصب کرده و از مزایای آن بهره بگیرید.

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار