زیپ پرده اتوماتیک
زیپ پرده اتوماتیک آرادیس

زیپ پرده اتوماتیک یک محصول نوین است که استفاده از آن طی چند سال اخیر رایج شده است. با توجه به وجود مزیت های بی شمار زیپ پرده میزان محبوبیت آن هر روز بیشتر از قبل می شود. کاربران این محصول به راحتی می توانند، چشم انداز و میزان نور را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند. اکثر افراد زیپ پرده را به همراه سقف تراس در بالکن و پاسیو به کار می گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول فوق تا انتها آرادیس همراه باشید.

 

زیپ پرده اتوماتیک چیست؟

زیپ پرده اتوماتیک یک نوع زیپ برقی موتور دار است. همچنین این نوع زیپ شامل دو تا ریل در کنار هم هستند که به هم زیپ می شوند و در برابر باد و طوفان هیچ آسیبی نمی بیند. زیپ پرده نمی گذارد که دمای اتاق بیش از حد گرم شود. اما مانع از ورد نور طبیعی به داخل اتاق نمی شود.

به این ترتیب کاربران این محصول  علی رغم دریافت نور طبیعی از گرمای زیاد در امان هستند. البته ناگفته نماند که زیپ پرده امکان مشاهده منظره بیرون را نیز برای کاربران فراهم می‌سازد اما فضای داخل اتاق از بیرون قابل مشاهده نیست.

 

مشخصات فنی زیپ پرده

زیپ پرده اتوماتیک از یک سری ریل‌ ها تشکیل می شود. ریل های فوق درون نوار انتهایی قرار می گیرند. به این ترتیب وزن پرده به کمک ریل ها به راحتی حفظ می شود. ابعاد این محصول بسیار متنوع بوده و کاملا متناسب با خواست و نیاز کاربران به بازار عرضه می شود.

زیپ پرده اتوماتیک برای استفاده در نقطه ای ثابت نصب شده و سپس سیستم رها سازی قفل مرکز آن هر دو طرف قفل را به طور همزمان باز و بسته می کند. همچنین امکان تنظیم ارتفاع پرده ها در ساعت های مختلف از شبانه روز برای کاربر فراهم است. باید متذکر شویم که این محصول مانع ورود اشعه های مضر نور خورشید می شود و چشم و پوست انسان را از گزند نور خورشید حفظ می کند.

 

زیپ پرده اتوماتیک آرادیس

مهمترین ویژگی‌های زیپ پرده اتوماتیک چیست؟

زیپ پرده اتوماتیک برای اولین بار در کشور بلژیک در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این محصول روی لبه های عمودی دو طرف شید زیپ متناسب با ارتفاع شید لمینیت می‌شود. نحوه حرکت زیپ پرده اتوماتیک به صورت کشویی است. به نحوی که برای جداسازی کامل فضای اتاق از بیرون لبه فنر دار زیپ داخل یک ریل آلومینیومی به شکل کشو حرکت می کند. مهمترین ویژگی و مزیت‌های پرده اتوماتیک شامل موارد زیرا است.

  • پیشگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل اتاق
  • پیشگیری از ورود حشرات مزاحم به داخل اتاق
  • ایجاد فضای خصوصی کاملا دنج و آرام با نور طبیعی
  • داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر باد و طوفان
  • ایجاد عایق صوتی و مانع از ورد سر و صداهای مزاحم به داخل اتاق
  • بهره ‌مندی از تنوع رنگی بالا
  • بهره‌مندی از طرح و ابعاد متنوع
  • تنوع انسجام بافت‌های متنوع شبکه
  • وجود تنوع در میزان شفافیت آن

 

انواع زیپ پرده

زیپ پرده اتوماتیک نیز همانند هر محصول دیگر در انواع اقسام مختلف وجود دارد. در حال حاضر این مدل در دو حالت دستی یا مکانیکی و اتوماتیک یا برقی روانه بازار می شود. مسلما زیپ پرده نسبت به مدل دستی از مزیت های بیشتری برخوردار است. این نوع زیپ پرده مجهز به موتور بوده و از پارچه های بسیار مقاوم و ضد آب تولید می شود. همچنین در مقابل رشد باکتری و کپک مقاوم بوده و از این رو برای نصب در محل هایی که دچار رطوبت هستند نیز بلا مانع است.

 

مهمترین کاربردهای زیپ پرده

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم زیپ پرده یک کرکره غلطکی افقی موتوری است که مدرن ترین پرده حال حاضر نیز به شمار می رود. این محصول با همه انواع پنجره سازگاری دارد و افراد هیچ محدودیتی برای نصب و بهره‌مندی از فواید آن ندارند.

در حال حاضر زیپ پرده اتوماتیک کاربرد بسیار گسترده ای دارد و در مکان های مختلف می توان از آن استفاده کرد. با کم زیپ پرده غلطک به راحتی می توان سایبانی امن و بر روی بالکن ها ایجاد کرد. جالب است بدانید سایبان های که با استفاده از این نو محصول ایجاد می شود، به هیچ عنوان فضای داخلی آن ها از خارج قابل دید نیست.

اما از داخل آن ها می توان به طور کامل به فضای اطراف دید داشت. به طور کلی رایج ترین کاربردهای این محصول شامل موارد زیر است.

  • قابل نصب برای آشپزخانه، اتاق نشیمن و حمام
  • قابل نصب برای پنجره ویلا
  • ایجاد پرده عمودی در کنار پرده سقفی
  • ایجاد سایبان متحرک مدرن
اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار