دیوار سبز خزه ای چیست؟
قیمت دیوار سبز خزه ای

آیا می دانید دیوار سبز خزه ای به چه نوع دیوارهایی می گویند؟  در این مقاله با من همراه باشید تا شما را با این نوع دیوارها آشنا کنم.

دیوار سبز خزه ای چیست؟

همان طور که از نامش پیداست، جنس این دیوارها از خزه است ؛ جنس خزه به کار رفته در دیوار خزه ای می تواند بر اساس نوع خزه به کار رفته در آن متفاوت باشد.

خزه ها گیاهان سبز رنگ و بسیار ظریف هستند که اندازه آن ها معمولا زیر هفت و نیم سانتی متر است ، خزه نوعی گیاه است و شما انواع مختلف این نوع گیاهان را به وفور در طبیعت دیده اید.

دیوار سبز خزه ای چیست؟

ویژگی های دیوار سبز خزه ای

  • خزه های این نوع دیوارها بر خلاف سایر گیاهان موجود در طبیعت، نیازی به بستر  کاشت، خاک، نور خورشید و.. ندارد و وجود این ویژگی در دیوارهای سبز خزه ای ان ها را از سایر دیوارهای سبز موجود در بازار متمایز می کند.
  • این نوع دیوارها در صورت نگه داری درست می توانند عمر مفید و دوام تا 25 سال را داشته باشند.
  •  وزن این دیوارها حدود 3 کیلوگرم به ازای هر متر مربع است.

در ساخت دیوار سبز از چه نوع گیاهانی استفاده می شود؟

در ساخت این نوع دیوارها از گیاهان علفی، درختچه های کوچک، انواع سرخس ها نظیر سرخس پا خرگوشی، سرخس شمشیری، سرخس شاخ گوزنی و… استفاده می کنند.

حتی در ساخت دیوارهای سبز خزه ای می توان از انواع میوه ها و سبزیجات نیز استفاده کنید. گر قصد دارید که خودتان دیوار سبز خزه ای مورد نظرتان را بسازید، این نکته خلاقانه را فراموش نکنید و از نهایت نبوغ و خلاقیت خود در ساخت دیوار خزه ای برای منزل مسکونی خود استفاده کنید.

 

دیوار سبز خزه ای چیست؟

کاربرد

  • از این دیوارها می توان برای زیباتر کردن دکوراسیون فضای داخلی استفاده کرد.
  •  با استفاده از دیوارهای سبز خزه ای همچنین می توان لوگوهای زیبا و چشم نوازی ایجاد کرد.
  •  به دلیل تنوع زیاد موجود در بازار های سبز خزه ای، شما از این دیوارهاسبز می توانید به عنوان قاب عکس و یا تابلو نیز استفاده کنید.
  • این دیوار ها به عنوان عایق صوتی نیز عمل می کنند.
  • دیوارهای سبز خزه ای همچنین از شما در برابر اشعه های UV می تواند محافظت کند.
  • این دیوارهای سبز همچنین می توانند ذرات آلوده معلق موجود در هوای آزاد را به خود جذب کنند و  هوا را تسویه کند.

کاربردهای جانبی

  • شما از این دیوارهای سبز همچنین می توانید به عنوان درز بند اطراف درها و پنجره ها نیز استفاده کنید.
  • این دیوارها همچنین ایجاد سایه می کنند و شما در هوای گرم تابستان می توانید از سایه آن ها استفاده کنید.

دیوارهای سبز خزه ای؛ منبع انرژی مثبت

همان طور که می دانید، فضای سبز تاثیر  مثبت زیادی در جسم و روح انسان ها دارد. گیاهان با گرفتن دی اکسید کربن موجود در هوا می توانند هوا را تسویه کنند و در ازای آن به ما اکسیژن بدهند.

هوای تازه تاثیر مثبت زیادی در جسم روح و انسان ها دارد و می تواند میزان استرس را کاهش دهد و تاثیر مثبت زیادی در سلامت قلب و مغز انسان ها داشته باشند.

همچنین وجود رنگ هایی مانند رنگ سبز در فضای دکوراسیون منزل و یا محل کار، از نظر  روانشناختی انرژی خوبی را به انسان ها انتقال میدهد و موجب شکل گیری احسات خوب و مثبت در انسان ها می شود.

دیوارهای سبز خزه ای نیز از این موضوع مستثنی نیستند و رنگ سبز آن ها محیط شما را تبدیل به فضایی سرشار از نشاط و سرزندگی خواهد کرد.

دمای مورد نیاز برای نگه داری از دیوارهای سبز خزه ای

از این دیوارها باید در فضایی استفاده شود که دمای چیزی بین 26-15 درجه باشد و رطوبت کافی 50-40 درصدی را از هوا دریافت کند.

 

دیوار سبز خزه ای آرادیس

طریقه و مکان نصب دیوارهای سبز خزه ای

شما به راحتی و با استفاده از چسب می توانید این دیوارها را بر روی هر سطحی اعم از دیوار، سقف و… بچسبانید و از فضای زیبا و دکوراسیون زیبای ایجاد شده نهایت لذت و استفاده را ببرید.

نحوه سفارش

برای سفارش انواع دیوارهای سبز خزه ای آرادیس می توانید به سایت مراجعه کرده و دیوار مورد نظر و دلخواه خود را با قیمتی مناسب سفارش دهید.

کلام آخر

امیدوارم از مطالب ارایه شده در این مقاله بتوانید نهایت بهره و استفاده عملی را ببرید و فضای داخلی منزل و یا محل کار خود را تبدیل به مکانی روح بخش و پر از انرژی مثبت کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار