بهترین مدل سقف تراس
بهترین مدل سقف تراس آرادیس

سقف تراس بیشتر به منظور جلوگیری از نفوذ آب و باران استفاده می گردد. این پوشش ها انواع مختلفی دارند که شما بسته به سلیقه و بودجه خود می توانید یکی از این انواع سقف ها استفاده کنید که انواع آن عبارتند از : سقف شیشه ای، نورگیر حبابی، سقف پلی کربنات، سقف آلومینیومی، سقف پارچه ای دو قله و… در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین مدل سقف تراس آشنا کنیم.

کاربرد سقف تراس

دکوراسیون منازل

تراس،بالکن و… از جمله مواردی است که در هنگام دکوراسیون داخلی منازل به آن دقت و توجه کرد؛ زیرا می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی منازل شما را چندین برابر کند و استفاده از سقف تراس نیز به این منظور است.

جلوگیری از ورود آب باران و برف

علاوه بر زیبایی بخشی به به فضای دکوراسیون داخلی منازل، استفاده از سقف در قسمت تراس می تواند از ورود آب باران و برف به داخل تراس نیز جلوگیری کند که در عین حال نیز می توان از نور طبیعی بیشترین بهره و استفاده را برد.

انواع سقف تراس

سقف شیشه ای

یکی از انواع سقف برای استفاده در تراس ، سقف متحرک شیشه ای است. از این نوع سقف ها در سازه های مدرن، مجتمع اداری، استخر منازل و همچنین تراس ها مورد استفاده قرار می گیرد که در دو نوع سقف متحرک شیشه ای و سقف شیشه ای ثابت در بازارها وجود دارند که در سال های اخیر طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

در این سقف ها برای حفظ امنیت بیشتر در سازه های شیشه ای، از  فلزات بسیار محکم در آن استفاده می کنند. جنس شیشه های این نوع سقف ها اکثرا از نوع سکوریت نشکن است و مقاومت بالایی در برابر انواع بلایای طبیعی، تغییرات دمایی و… دارند و از آن ها می توان به عنوان سقف تراس نیز استفاده کرد.

نورگیر حبابی

از انواع سقف مورد استفاده در تراس است. سازه ای مدرن دارد و از دو قسمت حباب و پایه تشکیل شده. این سقف ها به دلیل شکل و حالت حبابی مانندی که دارند، از وارد آمدن فشار بیش از حد به سقف، بر اثر بارش برف، تگرگ و… می تواند جلوگیری کند.

شکل این نوع نورگیرها، حالتی گنبدی شکل دارد که امکان استفاده از نور بیشتر را نیز فراهم می آورند و حالت گنبدی شکل این نورگیر باعث شده تا استحکام نوع ورقی( ورق پلکسی گلس) که در آن به کار برده شده، بیشتر شود و مقاومت بالایی در برابر انواع تغییرات جوی داشته باشد.

عایق صوت و حرارت بوده و همچنین در انواع رنگ های مختلف در بازار موجود است

سقف پارچه ای دوقله

همان طور که با کاربرد سقف های پارچه ای در مقالات قبل آشنا شدید، از این نوع سقف ها می توان در فضای باز مثل رستوران، کافی شاپ و… استفاده کرد.

سقف پارچه ای دوقله، به خاطر حالت کشسانی و غشایی که دارد، در برابر  آب باران و برف مقاومت خوبی از خود می تواند نشان دهد و  از این نوع سقف ها نیز می توان در تراس خانه ها استفاده کرد.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای نیز به علت حالت متحرک و قابلیت باز و بسته شدن می توانند برای استفاده در تراس و به عنوان سقف مورد استفاده قرار گیرند و نوع پارچه استفاده شده در  آن نیز در برابر انواع فشار و پارگی مقاوم است.

سقف تراس آلومینیومی

از دیگر انواع سقف تراس می توان به سقف آلومینیومی اشاره کرد که در دو نوع ثابت و متحرک در بازار موجود است. از این نوع سقف ها نیز می توان در فضای باز مثل هتل، رستوران و همچنین به عنوان سقف بالکن نیز استفاده کرد.

سقف های آلومینیومی در عین آن که بسیار سبک وزن هستند، مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربات دارد و با تزریق پلی اورتان در داخل آن می توان به این نوع سقف ها خاصیت عایق صوتی و حرارتی بیشتری داد.

 

بهترین مدل سقف تراس آرادیس

 

از میان تمام انواع سقف های متحرک موجود در بازار می توان گفت که یکی از کارآمدترین انواع سقف ها برای پوشش تراس، سقف، بالکن، انواع سقف شیبدار، سقف کاذب،پوشش محفظه استخر، سقف پارکینگ، سقف و بدنه گلخانه، بدنه راهرو، پارتیشن بندی، سقف پاسیو و…سقف پلی کربنات است و از آن می توان به عنوان یک سقف همه کاره نام برد.

ورق پلی کربنات همچنین به خاطر جنس شفافی که دارد، قادر به عبور دادن نور از خود است و علاوه بر آن که از آن می توانید به عنوان پوشش تراس خانه خود استفاده کنید، از نور طبیعی هم می توانید بهره مند شوید و نهایت لذت و استفاده را ببرید.

سقف پلی کربنات، دوام و مقاومت بالایی دارد و در انواع رنگ های مختلف و متنوع در بازار موجود است.

سخن آخر…

در این سری از مقالات آرادیس، با انواع سقف تراس و بهترین مدل آن آشنا شدید؛ باز هم بستگی به نوع سلیقه و میزان بودجه شما دارد که از کدام یک از انواع سقف ها برای تراس منزل خود استفاده کنید و ظاهر شکیل و زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل خود بدهید.

برای نصب انواع سقف می توانید با تکنسین های حرفه ای گروه فنی مهندسی آرادیس در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری کنید
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دیوار سبز
دیوار سبز چیست؟

دیوارسبز یکی از تجهیزات زیبایی بوده که با نام های دیوار گیاهی یا دیوار زندگی شناخته می شود. امروز قصد داریم به بررسی دیوار سیز

روکش استخر در زمستان
روکش استخر در زمستان

روکش استخر در زمستان: یکی از تجهیزات کاربردی استخر در فصل زمستان، روکش آن است که در فصول گرم و تابستان نیز مورد استفاده قرار